Bärpaj med maräng

Det här pajreceptet har jag haft länge, men nu har jag knåpat om det till en helt vegansk skapelse. 
 
Håll till godo! 
 
Pajskal
 
1 dl ströbröd
2 dl vetemjöl
125 g mjölkfritt margarin
1/2 stor mixad banan
1/2 dl socker
 
Fyllning
 
225 g bär
1 dl kikärtsspad
1 1/2 dl socker
1/3 krm vinsyra
1 msk vaniljsocker
Några droppar cotton candy-arom
 
Gör så här
 
Smält smöret och blanda därefter i ströbröd, vetemjöl, socker och den mixade bananen. Blanda ihop degen och bred ut i en pajform.  Ta hjälp av en sked då den är ganska kladdig. Ställ i kylskåp ca 60 min. Grädda i mitten av ugnen i 15 min, 225 grader. 
 
Vispa kikärtsspadet och vinsyran till ett fast skum. Tillsätt sockret och aromen under vispning. Blanda i bären. 
Fyll pajskalet och grädda i 40 min, 150 grader. 
Låt pajen stå kvar och svalna i avstängd ugn.